Verkoop bedrijfspanden
Verkoop van uw bedrijfsruimte
U zoekt een koper voor uw bedrijfsruimte. Of het nu gaat om de verkoop van een winkel, kantoor, magazijn, loods of horecaobject, Walboomers & Timmers woning- / bedrijfsmakelaars kan u daarin begeleiden. Wij zijn betrokken, deskundig, flexibel en geven een passend advies. Dat kan een totaaladvies zijn of de verzorging van enkele deeldiensten. Uw wensen en eisen worden verwerkt in begeleiding op maat, op basis van duidelijke afspraken.
Vraagprijs
De vastgoedmarkt is een dynamische markt die wordt geregeerd
door regelgeving. Hoe fraai de locatie ook mag zijn, verkoop staat of valt bij
het maken van de juiste keuzes en een deskundige aanpak. Voor het vaststellen
van een marktconforme vraagprijs is een goede taxatie en een grondige kennis
van de (MKB-)markt vereist. Een te hoge vraagprijs leidt maar al te vaak tot
leegstand. Maar het kan uiteindelijk ook een aanzienlijk lagere verkoopprijs
opleveren. Daarnaast zijn in de vraagprijs zaken als de hoogte van de
servicekosten, de technische staat van onderhoud, de flexibiliteit van indeling
en bestemmingsplannen correct meegewogen.
Walboomers & Timmers woning- / bedrijfsmakelaars is gespecialiseerd in bedrijfsmatig vastgoed, wisselen regelmatig onderling kennis uit met collega makelaars en maken gebruik van elkaars netwerken. Daarnaast is Walboomers & Timmers woning- / bedrijfsmakelaars aangesloten bij Realnext, de meest complete site voor beschikbare bedrijfsobjecten. Hierdoor is uw bedrijfsruimte landelijk optimaal zichtbaar voor potentiële kopers.
Bezichtiging
Walboomers & Timmers woning- / bedrijfsmakelaars coördineert en begeleidt de bezichtigingen van geschikte potentiële kopers. Walboomers & Timmers woning- / bedrijfsmakelaars informeert over de onderhoudsstatus, servicekosten, energieverbruik, bestaande voorzieningen, rendement bij verhuur, mogelijke herindelingen etc. Via rapportage wordt u op de hoogte gehouden van de laatste stand van zaken.
Onderhandelingen
Met een schat aan ervaring en hulp van onze database weten wij in hoeverre de vraagprijs met de actuele marktwaarde van vergelijkbare objecten overeenkomt. Ook de looptijd van vergelijkbaar aanbod is bij ons bekend. Dit is belangrijke informatie voor de verkoopstrategie waarin ook de vragen en opmerkingen van de bezichtigingen worden meegenomen.
Koopovereenkomst en overdracht
Nadat u met de koper overeenstemming heeft bereikt, stellen wij de koopovereenkomst op. Deze wordt uitvoerig met u doorgenomen. Ook zal hij of zij u informeren over de rechten en plichten die onderdeel zijn van de transactie.
Na ontvangst van alle relevante stukken en de getekende koopovereenkomst, ontvangt u van de notaris de datum van ondertekening van de akte van levering. Nog een laatste inspectie, de overdracht en de overhandiging van de sleutels. Daarna kunt u zich volledig concentreren op de uitvoering van uw nieuwe bedrijfsplannen.